Kamphundsmatte.

Kanske ska börja med en presentation av Kamphundsmatten och bloggen?

Jag som driver bloggen heter Christina, kallas Kicki.
Envisa grisar är min melodi! Haha :'}

Den lilla valpen ni ser uppe i headern är min Maxx, en Shitbull rakt igenom.
Nu kan jag tänka mig att många läser ordet "Shitbull" och tänker:
"Hur kan hon skriva något sånt om sin hund?!"
Jo, Maxx är en blandning mellan renrasig pitbull (papper på detta finns) och en amerikansk bulldog vilket kort och gott gör honom till en Shitbull. Man kan ju säga blandras också, men hur tråkigt låter inte det?!

Varför blandras då?
Åh, det finns så mycket som talar imot blandraser och blandrasavel att disskutionen skulle kunna fortsätta i evigheter.. Jag är ganska anti blandrasaveln eftersom det oftast bara är pengagiriga peddlers som parar sina hundar hit och dit utan någon större tanke bakom det hela.
Men nu står jag här, totalt nerkärad i en liten bastard.
Han kostade inte mycket så "uppfödaren" gick nog inte direkt i plus efter en valpkull på 9 st och hans föräldrar är två fullt friska och mentalt stabila hundar - Jag har kollat upp allt.
Jag försöker inte rättfärdiga mitt köp på något sätt utan jag föll helt enkelt för en liten tjockis och följde mitt hjärta.


Vad kommer bloggen handla om?
Framförallt min och Maxx vardag, träning men också funderingar kring alla svårigheter vi kommer möta.
Folk kan vara enormt fördomsfulla när det gäller "kamphundar" (Usch, hatar det uttrycket men gillar att driva med det.) och det har jag fått stöta på imellanåt.
Kort och gott, en blogg om mig och min kontroversiella hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0